Craftcom > Windows > Windows XP Embedded > Úprava "WXPE mini"
Verze pro tisk
Windows XP Embedded, 5. část: Úprava "WXPE mini" (pokračování)


Úprava WXPEmini

Pokračování předchozí části, doplnění WXPE o další vlastnosti.


a). podpora klávesnice

Přidáme komponentu Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard, spustíme kontrolu závislostí (proběhne OK), sestavíme WXPE a přeneseme na cílový HW. Tato verze (sestavení) WXPE je funkční, po konfiguraci (FBA - First Boot Agent) zabírá na disku 17MB a je funkční na PC s 20 MB RAM (!).


b). odebrání komponent

Tento krok je volitelný a nemá velký dopad na výsledný WXPE

Odebereme komponnety (volitelně):

Client/Server RUntime (Console)
Fonts: EGA
Fonts: Fonts Tahoma
Fonts: Fonts Tahoma_bold
Regional and Language Options


c). přidáme Poznámkový blok, Kalkulačku, Malování a WordPad

Přidáme komponentu Windows Accesories (přidá Calculator - Kalkulačka, MSPaint - Malování, Notepad - Poznámkový blok, WordPad). Pokud je budeme spouštět, je třeba znát jejich umístění (adresář, ve kterém se nachází) - procvičte si práci s příkazovým řádkem :-)
Spustíme kontrolu závislostí, sestavíme WXPE a přeneseme na cílový HW.

* Po ověření závislostí se přidaly komponenty subsystému Win32, umožňující spouštět 32bitové aplikace (v grafickém režimu). Jako shell máme pořád příkazový řádek, z něj lze spustit několik aplikací.

Toto sestavení bootuje do příkazového řádku, ale lze spuštět 32bitové aplikace (zadáním jména na příkazovém řádku).

Protože jsme (zatím) nepřidali myš (ani podporu češtiny), může nám tento WXPE sloužit na nenáročném HW pro psaní jednoduchých anglických textů ...


d). podpora myši

Máme na výběr ze spousty komponent, přidáme např.: Standard PS/2 Port Mouse (myš do PS/2 portu), Standard Serial Mouse (myš na COM port) a Microsoft USB Wheel Mouse Optical (optická myš do USB, s kolečkem).
Spustíme kontrolu závislostí, sestavíme WXPE a přeneseme na cílový HW.

Toto sestavení WXPE je plně funkční na PC s 32 MB RAM, myš využijeme (logicky) teprve ve spuštěných aplikacích v grafickém režimu.

e). lahůdka na závěr: Pinball
Naše WXPE podporují aplikace běžící ve 32bitovém, grafickém prostředí. Pokusíme se nyní přidat hru Pinball. Jako komponnetu ji nenajdeme; v nápovědě se dozvíme, že hry jsou umístěny v menu Start. My však máme jako shell příkazový řádek (a ne Explorer). Půjdeme na věc oklikou. Z WinXP si zkopírujeme tyto soubory: pinball.dat, pinball.exe a nakopírujeme je na disk na cílový PC (tam kde máme svoje WXPE), např. do složky Hry. Nabootujeme, změníme adresář (cd hry) a spustíme pinball příkazem pinball (zobrazí chybové hlášení o chybějícím souboru). Spustí se pinball (bez zvuku) a můžeme hrát ... Vše je plně funkční na PC s 32 MB RAM.


Hodně úspěchů při budování vlastních WXPE přeje Pavel :-).


© 2005 - 2011 Craft, craftcom.net
Všechna práva vyhrazena.
Šíření a kopírování textů, obrázků a jiných záznamů je bez předchozího souhlasu zakázáno.
Stránky vyhovují standardům: HTML 4.01 · CSS 2 · RSS 2
Čas zpracování: 96.458 ms